Oyun Terapisi Sertifika Programı

BAŞVURU FORMU


Lütfen adınızı ve soyadınızı giriniz
Lütfen sizinle iletişime geçebileceğimiz geçerli bir mail adresi giriniz.
Lütfen sizinle iletişime geçebileceğimiz geçerli bir telefon numarası giriniz.
captcha captcha

Formunuz Kaydediliyor... Lütfen bekleyiniz.

ÇOCUK MERKEZLİ OYUN TERAPİSİ

Eğitimin İçeriği ve Programın Amacı:

Çocuklar için en büyük uğraş oynadığı oyunlardır. Oyun çocuklar için iletişim kurma biçimidir. Oyun Terapisi çocukların istek ve ihtiyaçlarını oyunlarla ve oyuncaklarla ifade ettiği bir terapi şeklidir.

Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Prensipleri Ve Hedefleri;

  • İlişkinin Gücü: Güven ve kabul ortamını yaratmak
  • Oyun odasının özellikleri ve çocuğun kendini ortaya koymasını sağlayacak oyuncakların seçimi
  • Terapi becerileri: Yapılandırma, empatik dinleme, hayali oyuna girme ve sınır koyma
  • Terapide meydan okuyucu süreçler: sessiz çocuk, saldırgan çocuk, odaya girmek istemeyen çocuk, oyuncakları evine götürmek isteyen çocuk, vb. gibi..
  • İlk anne baba görüşmesi, oyun ile aile değerlendirmesi ve oyun terapisinin anne babaya önerme şekli duygusal ve sosyal gelişimi çerçevesinde oyun terapisinin işlevleri
  • Oyun terapisi süreci (ilk, orta ve son görüşmelerin süreçleri)
  • Anne babanın oyun terapisi süreciyle olan ilişkileri
  • Oyundaki davranışların değerlendirilmesi.
  • Oyun Terapisinde seansların yapılandırılması ve aşamaları
  • Alt ıslatma ve tedavisi
  • Suç ve Saldırganlık tedavisi
  • Tırnak yeme ve tedavisi
  • Yeme reddi ve yeme bozuklukları ve tedavisi
  • Boşanmış aileler ve çocuklarıyla çalışma

Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Çocukların;

  • İç dünyalarını ve yaşadıkları sıkıntıları anlamalarını
  • Psikososyal gelişimlerini sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerini
  • Yaşadıkları sorunlarla ilgili problem çözme yollarını keşfedebilmelerini sağlar.
  • Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin yardımcı olduğu konular:
  • Saldırgan davranışlar, öfke
  • Kaygı ve korkular
  • Aşırı çekingenlik
  • Davranışsal gerileme
  • Özgüven ve sosyal beceri sorunları
  • Uyku, yemek ve tuvalet sorunları
  • Zihnin cinsel davranışlarla aşırı meşgul olması
  • Tırnak yeme ve parmak emme,
  • Çekingenlik, özgüven kazanımı
  • Boşanma sonrası adaptasyon sorunları
  • Travmalar(ölüm, kaza, istismar, hastalık v.b.)
  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite (aşırı hareketlilik) bozukluğu
  • Fiziksel nedeni olmayan mide bulantıları, baş ağrıları gibi rahatsızlıklar

Bu eğitimin alınması halinde;

  • Çocuğun oyun içerisindeki iç dünyasını gözlemlemek ve bunların anlamlarını görebilmek
  • Sorunlarla baş etme becerilerini güçlendirmek,
  • Çocuğun keşfetme özgürlüğüne, -kendini ifade etmesine, -kendine ve çevresine farkındalık kazanmasına, -birey olma dahilinde sorumluluk ve becerilerinin edinimine, -rehberlik etme imkanı bulmak.

Eğitimin Konuları

1. Gün:

  • Oyun Nedir? 
  • Oyunun Anlamı Nedir? 
  • Oyunun çocuk hayatındaki önem ve yeri
  • Neden oyun Terapisi?
  • Oyun Terapisi’ne Giriş- ısınma çalışması ve paylaşım
  • Oyun Terapisi’nin önemi

2. Gün:

  • Hangi çocuklar oyun terapisinden yararlanır?
  • Çocuk psikopatolojisi ve Oyun Terapisi
  • Oyun Terapisinin Terapötik gücü
  • Oyun Terapistinin Özellikleri, Terapistlik Becerileri
  • Oyun Terapisi’nin Tarihi ve Gelişimi, Kuramsal Yaklaşımlar 
  • (Non Direktif Oyun Terapisi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Freudyen oyun terapisi, Adlerian Oyun Terapisi, Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi )
  • Geçiş Nesneleri
  • Çocuk gelişimi, dönemsel sorunlar
  • Oyun terapisinin uygulama yolları
  • Oyun odası nasıl olmalı?
  • Oyun odasında kullanılabilecek malzemeler
  • Çocukların oynadıkları oyunları yorumlama
  • Oyun Terapisindeki sınır
  • Terapi süreci yönetimi (seansa başlama-sürdürme- sonlandırma)
  • Aile görüşmeleri

3. Gün:

  • Vaka paylaşımları
  • Rogers Oyun Terapisi
  • Freudien Oyun Terapisi
  • Bilişsel Davranışcı Oyun Terapisi

Eğitime Kimler Katılabilir ?

Eğitime psikoterapi alt yapısına sahip, vaka ve klinik tecrübesi olan hekimler, ruh sağlığı profesyonelleri ve alanda eğitim alan lisans ve lisansüstü öğrencileri katılabilir.

Çocuk ve Ergen Psikiyatristleri ve Asistanları

Psikologlar

Psikolojik Danışmanlar

Psikoloji ve PDR Öğrencileri

Sosyal Hizmet Uzmanları

Aile Danışmanları

Eğitim Süresi: 24  Saat

Eğitim Tarihi: 24-25 Nisan & 02 Mayıs 2021

Sertifika Hakkında:

Rektörlük Onaylı Eğitim Sertifikası

Eğitim Yeri:

Eğitimlerimiz Sosyal Mesafe ve Hijyen kuralları dikkate alınarak örgün yapılacaktır. Ancak hafta sonu sokağa çıkma yasaklarının ve kısıtlamaların devam etmesi durumunda online olarak gerçekleşecektir.

Ödeme Bilgileri:

  • Eğitim gününden önce ücretin % 25’i nakit alınır,
  • Nakit veya Kredi Kartı,
  • Banka EFT veya Havale,

Banka Hesap Numarası:

T.C. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ

Vakıflar bankası –Mercan Şubesi

HESAP NO: 15800 7302151097

IBAN NUMARAMIZ: TR980001500158007302151097

Eğitim Detayları Hakkında:

Feride Nur AYRANCI  ferideayranci@halic.edu.tr 

0212 944 24 44 /  3036    -   533 702 44 69