Eğitime Genel Bakış
Eğitimin İçeriği ve Programın Amacı: Oyun terapisi ile çocuk psikolojisi alanında çalışan uzmanlar ruhsal problemler ve davranış sorunları konusunda oyunlar ve oyuncaklar aracılığıyla etkili bir tedavi hizmeti sunabilirler. Bu terapi yöntemi çocukların duygu ve sorunlarını aktarmalarına, öz farkındalıklarını arttırmalarına da yardımcı olmaktadır. Oyun Terapisi Sertifika Programımız ile çocuk psikolojisi alanında çalışabilecek yetkinlikte olan kişilerin oyun terapisi uygulayıcısı olabilmesi hedeflenmektedir.
Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Prensipleri Ve Hedefleri;
- İlişkinin Gücü: Güven ve kabul ortamını yaratmak
- Oyun odasının özellikleri ve çocuğun kendini ortaya koymasını sağlayacak oyuncakların seçimi
- Terapi becerileri: Yapılandırma, empatik dinleme, hayali oyuna girme ve sınır koyma
- Terapide meydan okuyucu süreçler: sessiz çocuk, saldırgan çocuk, odaya girmek istemeyen çocuk, oyuncakları evine götürmek isteyen çocuk, vb. gibi..
- İlk anne baba görüşmesi, oyun ile aile değerlendirmesi ve oyun terapisinin anne babaya önerme şekli duygusal ve sosyal gelişimi çerçevesinde oyun terapisinin işlevleri
- Oyun terapisi süreci (ilk, orta ve son görüşmelerin süreçleri)
- Anne babanın oyun terapisi süreciyle olan ilişkileri
- Oyundaki davranışların değerlendirilmesi.
- Oyun Terapisinde seansların yapılandırılması ve aşamaları
- Alt ıslatma ve tedavisi
- Suç ve Saldırganlık tedavisi
- Tırnak yeme ve tedavisi
- Yeme reddi ve yeme bozuklukları ve tedavisi
- Boşanmış aileler ve çocuklarıyla çalışma
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Çocukların;
- İç dünyalarını ve yaşadıkları sıkıntıları anlamalarını
- Psikososyal gelişimlerini sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerini
- Yaşadıkları sorunlarla ilgili problem çözme yollarını keşfedebilmelerini sağlar.
- Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin yardımcı olduğu konular:
- Saldırgan davranışlar, öfke
- Kaygı ve korkular
- Aşırı çekingenlik
- Davranışsal gerileme
- Özgüven ve sosyal beceri sorunları
- Uyku, yemek ve tuvalet sorunları
- Zihnin cinsel davranışlarla aşırı meşgul olması
- Tırnak yeme ve parmak emme,
- Çekingenlik, özgüven kazanımı
- Boşanma sonrası adaptasyon sorunları
- Travmalar(ölüm, kaza, istismar, hastalık v.b.)
- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite (aşırı hareketlilik) bozukluğu
- Fiziksel nedeni olmayan mide bulantıları, baş ağrıları gibi rahatsızlıklar
Bu eğitimin alınması halinde; Çocuğun oyun içerisindeki iç dünyasını gözlemlemek ve bunların anlamlarını görebilmek. Sorunlarla baş etme becerilerini güçlendirmek. Çocuğun keşfetme özgürlüğüne, -kendini ifade etmesine, -kendine ve çevresine farkındalık kazanmasına, -birey olma dahilinde sorumluluk ve becerilerinin edinimine, -rehberlik etme imkanı bulmak.
Eğitime Kimler Katılabilir ?
- Psikoloji,
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık,
- Psikiyatri,
- Sosyal Hizmet,
- Aile Danışmanlığı,
- Çocuk Gelişimi,
- Okul Öncesi bölümleri mezunları ve bu bölümlerin öğrencileri.