Eğitimin İçeriği: Hızla gelişen teknoloji ile birlikte dijital iletişim araçları günden güne çoğalmaktadır. Kitleler; aynı anda birden fazla kanal üzerinden, sürekli olarak dijital dünyanın etkisi altında (dezenformasyon, mezenformasyon, hate speech, siber bullying vb.) kalmaktadır. Özellikle 2000’li yılların ardından yoğun geri bildirim özelliğinin de olduğu dijital medya araçları ile “Tüketim Toplumu” inşası favori ürünler ve çeşitli aplikasyonlardaki koleksiyon önerileri ile hızla devam etmektedir. Bu eğitici eğitimi kapsamında; yoğun olarak dijital araçlar ele alınarak; medya okuryazarlığı kavramını tanımlamak, kitlelere açıklamak/tanıtmak ve toplum içerisinde uygulamalı bir eğitim olarak farkındalığının oluşması istenmektedir. Medyayı etkin bir şekilde okuyabilme bilincini kitlelere kazandırabilmenin en sonuç alınabilecek yolu “Uygulamalı Medya Okuryazarlığı Eğitimi”dir. Söz konusu eğitimde nihai faydalanıcıya aktarılabilmesi için akademik ve uygulamalı alanı bir araya getiren söz konusu Medya Okuryazarlığı Eğitici Eğitimi özel olarak oluşturulmuştur. Türkiye’de 2004 yılında seçmeli ders olarak müfredata giren Medya Okuryazarlığı Eğitimi’nin ülkemizde nasıl geliştirilebileceği, gönüllü eğitmen adayları ile özellikle uygulamalı yöntemler kapsamında ortaokul ve liselerde nasıl farkındalık yaratılabileceği üzerine çalışılmıştır. Eğitmen eğitiminde yöntem olarak, gözlem, söylem/haber/sosyal medya ve görsel analiz ile literatür taraması kullanılacaktır.
Formu doldurun size dönüş yapalım.
Merkezimiz; düzenlediği eğitim programları çerçevesinde 5.344 üzerinde katılımcıya sertifikalı eğitimler ve seminerler düzenlemiş olup programları başarıyla tamamlayan tüm katılımcılara Uluslararası geçerliliği olan, E-Devlet sisteminde sorgulanabilen, Rektörlük onaylı Eğitim Sertifikası verilmektedir.
Haliç Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi TÜSEM üyesidir.